قاصدک خدا

قاصدک خدا

عشق به اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.
براین اساس تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با عشق و دوستی آل پیامبر صلی الله علیه و آله عجین شده است.
مولوی می گوید:
هر که خواهد همنشینی با خدا
او نشیند در کنار اولیاء

طبقه بندی موضوعی

اصل حاکمیت قانون در مدیریت رسانه

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۳۱ ب.ظ
انسان برای نظم دهی به زندگی خود، باید قوانینی را رعایت کند تا دچار آشفتگی نشود این قوانین در عرصه های مختلف زندگی وجود دارد؛ در محیط خانه، در اداره، در جامعه و خیلی از جاهایی که ما اصولا با آنها سروکار داریم. قوانینی که خداوند تبارک و تعالی برای ما وضع کرده باعث تعالی و پیشرفت انسان است.

تِلْکَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ آیَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ
این احکام، حدود دین خداست، زنهار در آن راه مخالفت مپویید! خداوند این گونه آیات خود را برای مردم بیان فرماید، باشد که پرهیزکار شوند. (بقره/187)

مقام معظم رهبری درباره قوانین اینگونه فرموده اند: آنکه میتواند برای مردم قانون وضع کند آن خداست؛ آنکه میتواند ملاکهای اجرای قانون را معین کند، خداست؛ مالک امور مردم جز خدا دیگری نیست.۱۳۶۶/۰۴/۱۲


در بحث رسانه، رعایت قوانین، بسیاری مشکلات و آسیب ها را می کاهد و راه صحیح استفاده از آن را به اعضای خانواده می آموزد. قوانین رسانه ای در خانواده به دو صورت مطرح است:
قانون خدا: رسانه به گونه ای است که اگر حضور و یاد خدا فراموش شود، انسان در باتلاق رسانه ای غرق می شود.



 
بنابراین خانواده‌ها باید نسبت به مسائل دینی که مربوط به رسانه‌های نو ظهور، خصوصاً فتاوای مراجع معظم تقلید، در مواردی همچون خرید و فروش ابزارهای نوین رسانه ای کلیک کنید، عضویت در شبکه‌های اجتماعی کلیک کنید، چت با نامحرم کلیک کنید، دیدن فیلم، سریال و پویانمایی که تصاویر نامحرم در آن پخش می‌شود، دیدن عکس نامحرم کلیک کنید، استفاده از برخی سرویس‌های خاص کلیک کنید و ... آگاهی کامل داشته باشند.

قوانینی که خود خانواده ها وضع می کنند:



قانون اول میزان استفاده از رسانه ها را مشخص کنیم.
وَ قَالَ ع لِلْمُؤْمِنِ ثَلَاثُ سَاعَاتٍ فَسَاعَةٌ یُنَاجِی فِیهَا رَبَّهُ وَ سَاعَةٌ یَرُمُّ مَعَاشَهُ وَ سَاعَةٌ یُخَلِّی بَیْنَ نَفْسِهِ وَ بَیْنَ لَذَّتِهَا فِیمَا یَحِلُّ وَ یَجْمُلُ وَ لَیْسَ لِلْعَاقِلِ أَنْ یَکُونَ شَاخِصاً إِلَّا فِی ثَلَاثٍ مَرَمَّةٍ لِمَعَاشٍ أَوْ خُطْوَةٍ فِی مَعَادٍ أَوْ لَذَّةٍ فِی غَیْرِ مُحَرَّم‏، نهج البلاغه کلمات قصار ش 390.
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: وقت هر انسان مؤمن سه قسمت است: 1 ـ یک وقت و ساعتی که برای مناجات و دعا و عبادت است 2 ـ یک وقت و ساعتی که برای کسب معاش و در آمد است 3 ـ یک وقت و ساعتی که برای تفریح و استفاده از لذتهای حلال است و انسان عاقل جز در این سه مورد، وقت نمی گذراند یا کسب معاش یا قدم نهادن برای معاد و آخرت و یا لذت بردن در غیر حرام.



در مرتبه بعدی سبک زندگی خانواده از جمله اخلاق، پوشاک، رابطه با اطرافیان و ... تغییری نیابد.
بازی‌های آنلاین بسیار خطرآفرین و غیرقابل ‌کنترل هستند. از این رو بازی‌ها را با نظارت والدین به صورت آفلان بازی کرده و از اتصال اینترنت به دستگاه بازی خودداری گردد.
از موسیقی‌های مجاز و متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده شود.
فرزندان با این ابزار خلوت نکنند؛ بنابراین دستگاه باید در حضور والدین استفاده شود.
استفاده از تبلت و ... هنگام مهمانی رفتن و آمدن میهمان ممنوع است.
مالکیت ابزارها با والدین باشد و نه فرزندان. مثلاً مالکیت تلفن همراه و یا تبلت از آن والدین است و آن‌ها به فرزندان خود اجازه استفاده از آن را می‌دهند. همانگونه که مالکیت آسمان‌ها و زمین از آن خداست و او اجازه تصرف را به ما داده است. اگر مالکیت با والدین باشد، مدیریت بر استفاده از آن بسیار سهل تر از زمانی خواهد بود که مالکیت با فرزندان باشد.
داشتن پوشه ها و فایلهای مخفی و رمزدار ممنوع باشد.
از شبکه هاس اجتماعی ایرانی و سالم استفاده کنند.
و خیلی از قوانینی که خانواده ها می توانند طبق اعتقادات دینی و عرفی خود مطرح کنند تا استفاده سالمی از این ابزار شود.

نظرات  (۱)

سلام و خدا قوت
درود بر شما
استفاده کردیم.سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی